Airbag la clio, Cand se deschide?
Airbag la clio, Cand se deschide?
zax |
10 Oct 2006, 16:01
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|||
cmandrei |
10 Oct 2006, 16:04
Post
#2
|
NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.437 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures |
SRP = Systeme Renault de Protection (Renault Protection System) sau System for Restraint and Protection
ABS si SRP http://www.reno.ro/index.php?showtopic=43196 Cateva chestii despre volan/airbag http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42078 link renault despre siguranta activa pasiva |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Mario8119 |
11 Oct 2006, 16:20
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 17 April 06 |
am citit cu atentie linkurile date de cmandrei si nu am gasit rapsuns la intrebarile puse de ZAX.... sincer chestiile astea chiar ma intereseaza si pe mine...si daca avem si user priceputi...ar fi interesante niste raspunsuri "la obiect"
PS : (am auzit si eu multe chestii...pe unele chiar m-am contranzis...chestii de genu airbagul sare dc nu e centura pusa...altii ziceau ca nu eu ca da...mai nou am lovit si masina frontal si n-a sarit...si cei care ziceau ca nu sare si-au intameiat banuielile deoarece nu purtam centura de siguranta..apoi altul mi-a zis ca n-a sarit deoarece in momentul impactului nu aveam peste 50km/h....apoi am auzit cu altul cu un mercedes ca a lovit un caine la peste 100 km/h si desi masina nu a avut nimik i-au sarit airbagurile....si a fost naspa ca a trebuit cica sa schimbe bordul si volanul ... etc...si doream niste raspunsuri mai sigure....) |
--------------------
Renault
Clio
2006 1.5 DCi Renaul Clio Symbol Fidji 1.5 DCi, 80cp
|
|
Mario8119 |
13 Oct 2006, 16:10
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 17 April 06 |
Chiar nu poate nimeni sa ne ajute cu niste raspunsuri? . De doua zile tot urmaresc subiectul asta si nimik..... mie greu sa cred ca e unu chiar de ne luat in seama.
|
--------------------
Renault
Clio
2006 1.5 DCi Renaul Clio Symbol Fidji 1.5 DCi, 80cp
|
|
cmandrei |
13 Oct 2006, 16:20
Post
#5
|
NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.437 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures |
"Si inca ceva: ce inseamna SRP?" - la asta am raspuns
"Unde se afla senzorul" - am raspuns "Cum functioneaza sistemul de declansare al airbag-urilor? Ce anume il declanseaza?" airbag1nm3.gif airbag1adc1.gif The air bag and inflation system stored in the steering wheel airbag2dy7.gif Si in plus de citit -> link "general" airbag ", are vreo legatura cu viteza de deplasare sau cu faptul ca e pusa sau nu centura?" - mai caut din acest link/filmulet http://www.reno.ro/index.php?showtopic=54600 poti observa ca airbag-ul din partea pasagerului a sarit desi nu era nimeni pe scaun si nici centura pusa. + un pic despre istoric etc. airbag |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
zax |
14 Oct 2006, 20:13
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti |
M-am lamurit care-i diferenta intre SRP si SRS (pentru ca auzisem undeva ca unu dintre ele este dependent de cenura - bull shit)
M-am lamurit ca la Megane sare si fara sa fie centura pusa (cel putin la Megane 2 pentru ca stiu pe cineva care a facut zob un megane I sport pe autostrada soarelui dar nu i-a sarit airbagul iar explicatia celor de la service - "nu ati avut centura". Poate ca nu e asa, caci sunt pline service-urile de gainari care se dau meseriasi desi nu stiu nici care sunt timpii de lucru ai motorului; plus de asta tipul n-a avut nimic chiar daca n-a sarit saculetul, caci s-a lovit de balustrada si de acolo in sant... poate impactul a fost mai mult lateral si d-aia.) Dar, scuze Andrei, poate n-am fost eu destul de atent, nu m-am lamurit unde anume se afla senzorul ce declanseaza airbag-ul... si nici care-i pricipiul. Inteleg ca pentru umflarea airbag-ului este aprins un gaz ce astfel isi mareste volumul si umfla pernuta (sper ca am inteles bine) dar... nu e cam riscant?! nu poate lua ceva foc? Sau nu am inteles eu bine din pozele alea? Oricum, as vrea sa stiu care-i principiul de functionare al senzorului. Auzisem pe undeva ca ar fi o chestie cu mercur ... mi se pare cam incredibil totusi! |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
rmada |
15 Oct 2006, 03:32
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 29 September 05 |
Am o prietena care a avut un accident destul de naspa pe autostrada in timp ce mergea cu aprox 145 km/h si i s-a spart un cauciuc de pe spate( Clio 3 totuci cred ca avea, dar nu e f revelant acum). Desi impactul a facut masina cam varza iar ea a stat 1 luna in spital( avea centura pusa in mom accidentului), airbag-urile NU s-au deschis!
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001 Clio Symbol 1.4 8v, 2002, 90.000 km
|
|
diesel_power |
15 Oct 2006, 11:29
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora |
Airbagurile frontale nu se deschid decat la impact frontal. Daca i-a explodat un cauciuc cel mai probabil ca a derapat, a pierdut controlul masinii si s-a rasturnat.
Ma enerveaza lumea care zice ca X-ulescu a avut ditamai accidentul, si nu i s-au deschis airbagurile frontale. Airbagurile nu sunt intruchiparea lui sf Petru, daca s-ar deschide aiurea ar produce mai mult rau. De asemenea mai sunt unele persoane care zic ca nu port centura fiindca au airbag si ii protejeaza. Pai la un impact frontal cine nu poarta centura si-ar fi dorit sa nu aibe airbag, acesta explodeaza in fata pasagerului, poate produce si arsuri. Imi pare rau totusi pt ce a patit prietena ta. Din cate stiam eu daca explodeaza un cauciuc din spate masina se poate redresa totusi, pe cand la explozia unui cauciuc fata sunt putine sanse de a evita rasturnarea. This post has been edited by diesel_power: 15 Oct 2006, 11:34 |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
SerbanS |
15 Oct 2006, 12:04
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 449 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti |
Te contrazic putin de tot. Daca nu porti centura in momentul accidentului corpul tinde sa se deplaseze in fata, aici intervine airbagul care iti deplaseaza brusc capul in directia opusa ( desi restul corpului continua sa se deplaseze in fata). Rezultatul - rupturi la nivelul coloanei vertebrale si mai mult ca sigur moarte instantanee. Asa ca e mult mai bine sa porti centura si sa nu ai airbag decat sa ai airbag si sa nu porti centura, Insa cel mai bine e sa porti centura si sa ai si airbag . Povesti am auzit si eu : ceva de genulc a nu stiu cine a facut accident frontal cu symbolul si nu s-au deschis airbagurile, ba chiar scaunul soferului s-a rupt si era sa rupa picioarele pasagerului din spate. Insa din moment ce respectivii au scapat rezulta ca deschiderea airbagului nu ar fi fost oportuna. Logic toata lumea se plange la clio de faptul ca nu se deschid pentru ca e o masina ieftina dar eu ma intreb cum se simt posesorii de Q7 care au facut accidente si nu s-a deschis un airbag
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dci 80 cp Dynamique + clima
2006 A studia și a nu gândi este o risipă. A gândi și a nu studia este periculos.
|
|
diesel_power |
15 Oct 2006, 12:14
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora |
Cred ca ai si tu dreptate
Poate ca la symbol nu se deschid fiindca lumea vrea sa se deschida si atunci cand da in marsarier si loveste un caine. Asa ca fapt divers is curios, cam care e viteza de deschidere a unui airbag, in km/h ? |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
dorindumitru |
16 Oct 2006, 09:30
Post
#11
|
sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 |
eu stiam ca de la 25km/h se deschide airbagu' (viteza insumata).
Se poate dezbate mult si bine pe tema asta. Oricum, treaba e ca daca te lovesti de ceva din fata ti se deschide. Eu am avut o acrosare minora la 10-15km/h (in coloana, pune cel din fata frana, pun si eu si crrrr-crrr-crrrr absu' derapaj pe linia de tramvai si hop in fundul celui din fata; soc mare nu a fost, da bine ca nu mi-a mai pocnit si airbagu-n ochi ca ma costa o poala de bani dracia aia). |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2017
- 0.9TCe Easy-R https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
k0b3 |
16 Oct 2006, 14:30
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași |
Poti sa ai 140 km la ora si daca lovesti in spate pe unul care merge cu 120 e posibil sa nu se deschida. Deci, nu viteza este relevanta ci deccelerarea.
|
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
Laurentziu83 |
16 Oct 2006, 14:47
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Din ce stiu eu airbag-ul functioneaza de la 30 la ora in sus si are senzorii plasati pe la partea din fata a caroserieri, nu in bara de protectie. Eu am schimbat bara si nu era nimic acolo.
Senzorii functioneaza pe principiul pendulului. |
--------------------
.
.
.
|
|
zax |
18 Oct 2006, 17:20
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti |
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
hellcat |
18 Oct 2006, 21:03
Post
#15
|
FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe |
Senzorul se gaseste in calculatorul de airbag, acesta fiind amplasat intre timonerie si bord. Declansarea airbag-urilor este conditionata de deceleratia suportata de automobil.
Un accelerometru sesizeaza impactul si-i masoara intensitatea. Calculatorul de airbag evalueaza impactul in mai putin de 10 ms si imediat comanda declansarea pretensionarii centurilor fata in fixarea de baza. In functie de severitatea impactului calculatorul mai poate ordona si declansarea pretensionarii din fixarea centurii intre scaune, ce are ca scop mai buna retentie in scaun a ocupantului, fara sa existe riscul alunecarii corpului pe sub centura. Pentru ca persoana aflata in aceasta postura sa nu ajunga sa suporte o forta egala cu aproape 400 kg, isi intra in rol limitatorul de efort care confera centurii o alunecare controlata. In acest moment corpul persoanei este impins catre in fata si airbag-ul de declanseaza. Daca socul masurat, deceleratia, este de intensitate medie, airbag-ul se deschide la o asa zisa...prima treapta, adica se umfla doar pe jumatate. Daca socul este extrem de violent calculatorul comanda umflarea la maxim a airbag-ul, pentru acest lucru pornind un al doilea generator de gaz. Airbag-urile laterale sunt comandate de acelasi calculator, insa acestea mai au un "senzor de confirmare" amplasat in prag. Cazurile numeroase de accidente in care airbag-urile nu s-au declansat, nu au avut in esenta un impact frontal dur, aici ne-am putea referi la iesiri in decor urmate de mai multe tonouri. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
SerbanS |
18 Oct 2006, 22:57
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 449 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti |
De departe cel mai edificator mesaj legat de aceasta problema.
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dci 80 cp Dynamique + clima
2006 A studia și a nu gândi este o risipă. A gândi și a nu studia este periculos.
|
|
richie |
19 Oct 2006, 16:25
Post
#17
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 |
Este intr-adevar foarte probabil ca acei senzori de acceleratie sa fie realizati cu mercur. Din cate stiu, inca este cea mai viabila solutie pentru acesti senzori. Dar stati linistiti...sunt suficient de sensibili sa faca diferenta dintre rulatul pe tartan si franatul brusc....si un impact. Acceleratia (de fapt deceleratia) este infinit mai mare in cazul 2.
Despre deschiderea sau nedeschiderea airbag-urilor daca nu se poarta centura....nu stiu ce sa zic. Am auzit o gramada de povesti si de o parte si de cealalta. Cert este ca de curand, la un Peugeot 406, s-au deschis. Atat la sofer, cat si la pasager. Nici unul nu purtau centura. Pasagerul s-a ales cu o pleoapa taiata si nas spart....-> recomandarea mea: chiar daca se deschid, purtati naibii centura la viteze mai mari macar. Oricum....parerea mea este ca, cel mai bine e ca acest topic sa-l discute doar proiectantii de sisteme de securitate, iar noi, userii, sa nu stim niciodata care este adevarul. Mai bine sa nu aflam. |
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
forbs |
20 Oct 2006, 09:27
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 06 |
Senzorii ce comanda deschiderea airbagurilor au evoluat de la o generatie la alta, ajungand ca acum un sistem de calcul dublat de mai multi senzori sa estimeze necesitatea deschiderii acestora.
Cel mai edificator mi s-a parut un crash test efectuat intre Renault Espace generatia 2 si generatia 4 la 90Km/h fiecare, frontal. In urma impactului generatia 2 este fatala driverului, deformarile afecteaza celula de protectie si nici airbagurile deschise, centura de siguranta nu-l protejeaza indeajuns. La generatia 4 absorbtia socului functioneaza excelent, centura de siguranta este suficienta si compu' considera ca nu este necesar sa deschida airbagurile (la 180Km/h insumat!!!!!) rezultatul? Dummy-ul din gen.4 prezinta risc doar la nivelul genunchiului drept (test efectuat in Anglia - masini cu volan pe dreapta). Testul nu a fost la Top Gear ci la altii pe care ii vad acum pe Explorer Via-Sat, am un lapsus in ceea ce priveste numele emisiunii). Asta pentru ca au fost nenumarate exemplele in care nu crash-ul i-a fost fatal celui din masina ci tocmai deschiderea airbagului. Acum interesant este din ce generatie face parte SRP-ul de pe masinile noastre. Eu am Symbol I, deci, mai mult ca sigur sunt in situatia Espace de gen.2. |
--------------------
Renault
Clio
2002
|
|
zax |
29 Oct 2006, 23:37
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti |
Buuuuuun! Ne-am lamurit ce inseamna SRP, ne-am lamurit cum se intampla de se umfla balonul (adica nu e gaz intr-o butelie sub presiune si e un gaz ce arde).... sa zicema ca ne-am lamurit si cum e cu senzorii... adica conteaza cat de repede se opreste tabla din jurul vitezomanului... si aici vreau sa fac o paranteza: se plimba intr-un timp pe net un filmulet ce parea real... acolo se intampla ca un mertz opreste la o trecere de pietoni sa lase sa treaca o batranica ce se misca... cam ca melcul schiop. La un moment dat mamaita loveste cu sacosa bara limuzinei (se suparase ca ala tot claxona) si ii da meseriasului cu sacul de aer peste ochi (evident masina statea pe loc). Acu... din ce se vehiculeaza pe aici cu senzorii aia... inteleg ca filmul nu e chiar real!! Si, inchizand paranteza, mai ramane acu de aflat daca la clio faza 3 tre' sa am sau nu centura pusa ca sa mi se confirme functionarea airbag-ului! Am inteles ca e de bun augur sa folosesti hamul dar chiar n-a patit-o nimeni?!?! Ca sa nu-mi spuneti ca toti purtati centura de siguranta cand va dati prin oras sau ca loviti masinile incetisor, la viteze de 2-3 km/h.
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
SerbanS |
30 Oct 2006, 08:36
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 449 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti |
Normal ca e vrajeala filmuletul ala, nu iti dai seama ce s-ar intampla daca ar sari airbagul la fiecare mic soc ? pai ar fi pline spitalele de oameni raniti de airbag ca sa n u mai zic de morti. Ce am scris eu mai sus e 100% real daca faci accident si nu porti centura (in cazul in care ai masina cu airbag) poti sa iti iei adio de la lumea asta daca se deschide airbagul. Citeste ce am scris mai sus ca sa te edifici. Si da eu port centura si in oras ( pentru ca a fost creata sa fie purtata tot timpul si nu doa in afara orasului)
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dci 80 cp Dynamique + clima
2006 A studia și a nu gândi este o risipă. A gândi și a nu studia este periculos.
|
|
zax |
1 Nov 2006, 18:58
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti |
Am citi ce ai scris! Si te cred! Dar mi-e lene sa o pun desi ajung destul de des la 80-100 km/h si sunt de acord cu tine ca la viteza asta il poti cunoaste de aproape pe sf Petru foarte usor. Dar uita-te in jurul tau cand stai la semafor si spune-mi cati vezi cu centura pusa. Si cred ca accidente se fac si la viteze mai mari de 30km/h
Iar faza cu accidentul: nu ma gandeam ca sare la fiecare mic soc ci ca a fost o problema acolo. Dar daca senzorul functioneaza pe deceleratie inseamna ca nici o problema nu putea determina deschiderea airbag-ului! This post has been edited by zax: 1 Nov 2006, 19:01 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
dorindumitru |
2 Nov 2006, 07:19
Post
#22
|
sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 |
Bai, bine, si daca sunt o gramada de inconstienti care nu-si pun centura trebuie sa te aliezi si tu cu ei pe baza faptului ca unul in plus sau in minus fara centura nu conteaza?
Cum dracu de aia mai dinspre vest se spanzura toti cu centurile si la noi lumea se piteste de politie. Mai vezi cate unul care cand vede politia oprita pe dreapta se repede sa-si puna centura. sunt penibili, pe cuvantul meu... Asta nu se intelege la noi, ca "porcaria'' aia neagra de textil iti poate salva viata uneori. Ce te costa ca ti-o pui? dupa 2-3 saptamani de "chin" te obisnuiesti cu ea si dupa alte cateva saptamani o sa o faci din reflex. Si nu depinde numai de faptul "lasa ca eu merg incet si nu am ce sa patesc", ci de faptul ca la noi mai gasesti cate-un kamikaze care e jmecher si merge cu 80-90 prin buricul targului. deci un impact de mase la o viteza cumulata de 110-120km/k prafu se alege si de masini si de viata celor din ea, corect? D'aia vezi in fiecare seara la stiri morti pe sosele... inconstienta, bai nene. Parerea mea ! |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2017
- 0.9TCe Easy-R https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
richie |
2 Nov 2006, 13:21
Post
#23
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 |
"porcaria" aia neagra de textil iti poate salva viata uneori....dar uneori (cazuri mai rare) ti-o poate si lua. Alaltaieri, angajatul unui prieten a patit-o. A atins cu Loganul un cap de pod, orbit de faruri, la 70 km/h. Masina era ocupata de el, sotie si mama lui, in spate. Toti purtau centuri.
El a scapat cu o lovitura mai sanatoasa la genunchi, sotia lui n-a patit nimic, mamei sale i-a retezat centura carotida. A murit in mai putin de 5 minute.... Nu ma intelegeti gresit, sunt complet pentru purtarea centurii de siguranta si desi in oras n-o port mai niciodata, in extern nu plec fara ea. Va dadeam doar un exemplu concret de ....rezultat opus celui scontat. |
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
Bliss |
2 Nov 2006, 13:30
Post
#24
|
- Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 |
Din pacate, a fost un 'freak accident'. Fara ele poate mureau toti trei.
|
--------------------
-
-
-
|
|
sqryn |
2 Nov 2006, 13:33
Post
#25
|
Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München |
A fost un caz foarte nefericit dar si putin comun. Probabilitatea e destul de mica sa se intample asta. Poate centura nu era pusa corect.
Am auzit si eu de airbaguri care nu au sarit la clio dar banuiesc ca depinde si de mecanica accidentului. Tot pe undeva am citit (cred ca pe aici pe un topic) cum ca airbagurile si mecanismul trebuie verificate si/sau inlocuite la un anumit interval. Daca nu se face operatia banuiesc ca pot aparea probleme in functionare. LE: nu pot sa confirm partea cu verificarea prin un link sau ceva. E doar o impresie personala, sper sa fi tinut bine minte. This post has been edited by sorin.aldea: 2 Nov 2006, 13:47 |
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
Alize/1999
- B-xx-xxx Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
dorindumitru |
2 Nov 2006, 14:38
Post
#26
|
sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 |
se inlocuieste la 10 ani. la mine asa scrie in carte. Adica se inlocuieste cu totul, nu se verifica.
This post has been edited by dorindumitru: 2 Nov 2006, 14:39 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2017
- 0.9TCe Easy-R https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
sqryn |
2 Nov 2006, 23:29
Post
#27
|
Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München |
ok, atunci inseamna ca asta nu se pune caci mai e ceva pana sa ajunga masinutele noastre la 10 ani.
|
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
Alize/1999
- B-xx-xxx Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
dorindumitru |
3 Nov 2006, 07:26
Post
#28
|
sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 |
poate pana atunci le schimbam si cade pe altul sarcina asta.
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2017
- 0.9TCe Easy-R https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
zax |
7 Nov 2006, 20:35
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti |
QUOTE(dorindumitru @ 2 Nov 2006, 09:19) Bai, bine, si daca sunt o gramada de inconstienti care nu-si pun centura trebuie sa te aliezi si tu cu ei pe baza faptului ca unul in plus sau in minus fara centura nu conteaza? Ma aliniez cu ei pentru ca mi-e lene si, daca vrei, pentru ca sunt inconstient. Dar topicul asta e deschis nu pentru a convinge lumea sa poarte centura ci pentru a afla (printre altele) daca airbag-ul se deschide sau nu atunci cand ai centura pusa. Asa ca, pentru raspunsul pe care l-ai dat o sa te rog si eu sa mai citesti odata ce am scris. |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
dorindumitru |
8 Nov 2006, 07:40
Post
#30
|
sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 |
@zax
Adica cmandrei si SerbanS si hellcat explica unde e senzorul de declansare a airbagului si tu intrebi de vre-un senzor de prin centura? La clio calc nu stie daca ai centura infipta sau nu, motiv pt care nu are beculet pe bord, corect? Hai sa ne revenim si sa intelegi ca airbagu se deschide chiar daca ai centura pusa au ba. Ideea era ca e mai bine sa ai centura pusa caci ele asa au fost proiectate sa functioneze. ASA CA DA, SE DESCHIDE CHIAR DACA AI CENTURA PUSA SAU NU O AI PUSA SI POATE SA-TI FACA MAI MULT RAU DACA NU O AI PUSA, nu asa zic si baietzii de mai sus? |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2017
- 0.9TCe Easy-R https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2024 - 11:35 |